torsdag 31 augusti 2023

SOMLIGA HAR INTE ALLA KORVAR I GRYTAN.


 

SOMLIGA HAR INTE ALLA KORVAR I GRYTAN.

         Igår svängde jag in på macken för att tanka bilen. Macken har två pumpar på rad. Min bil har tanklock på vänster sida så jag körde in på höger sida om pumparna. Framför mig stod en bil så jag stannade som nummer två. Jag hade precis dragit åt handbromsen och stängt av motorn och var på väg att kliva ut när den framförvarande bilen körde iväg. I samma sekund bromsade en bil in bakom mig och föraren började tuta och fladdra med armarna och peka att jag skulle köra fram till nästa pump så att han också skulle få tanka.

Stressig jäkel tänkte jag, men varför svängde du in bakom mej när du hade kunnat runda pumparna och tanka på nån av dom andra lediga pumparna, tänkte jag. Och det fanns gott om plats att sno runt så tanklock hamnar närmast pumpen.

Men snäll som jag är så klev jag in i bilen, startade, lossade handbromsen och körde fram till nästa pump och började tanka.

Han körde fram, klev ur och gav mej en blick som tydde på att han tyckte att jag var en sån där jävla trög pensionär som bara är i vägen. Sen skulle han öppna tanklocket för att börja tanka. DÅ UPPTÄCKTE HAN TILL SIN FASA ATT TANKLOCKET SATT PÅ ANDRA SIDAN. Snopen slängde han sig in i bilen, gjorde nästan en Baklänges-Burn-Out, sladdade in på nästa pump-rad, hoppade ut, öppnade tanklocket och började rota i fickorna för att upptäcka att han inte hade någon "pluska" i fickorna. Han kollade även inne i bilen utan att hitta varken kort eller kontanter. Skamsen startade han, varvade motorn och drog i väg som den avlöning han borde haft i fickan. Han försvann i fjärran, lätt som en fjärt medan tanklocksluckan fladdrade som en vinkning till farväl.

Han såg VÄÄÄLDIGT skamsen ut så jag svarade honom med en sån där kunglig vink som Silvia brukar göra.

Tur att han hade så pass mycket soppa i tanken att han slapp stå där med skammen.

Som sagt:

EN DEL HAR INTE ALLA KORVAR I GRYTAN!!!

Sagt av en gammal korvgubbe med 40 år i branschen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar