fredag 23 juli 2021

ATT HOJJA ELLER INTE HOJJA, DET ÄR FRÅGAN?!


ATT HOJJA ELLER INTE HOJJA, DET ÄR FRÅGAN?!



När jag i dessa Coronatider lider,
och sysslolösheten i kroppen svider.
Nu när jag inte kan rocka loss med Ljuva 60-talsgänget på Lekebergs Revysällskaps scen,
och det spritter i mina ben.
När jag inte bara på röven vill sitta
och på Robinson och bönder titta.
Då vill jag gärna röra på bena,
ja inte bara på det ena.
Jag gränslar min springare och på sadeln placerar häcken,
efter att jag kollat trycket i däcken.
En tur runt sjön Möckeln,
på en vanlig hoj utan el'n. Idag blev det en tur på 4,3 mil,
jag susade fram som en pil.
Men på MAX drive in blev det stopp,
för jag kände att jag behövde bränsle i min kropp.
Men det konstiga var att jag inte ens var svett.
När jag bromsade in vid utlämningsluckan sa killen att det var det konstigaste ekipage han hade sett.
Men visst, jag måste erkänna att jag är lite öm i röva.
Men va fanken...
... det är bara att fortsätta öva!

Å du...
...alla vägar bär till Rom.

Ha det gött och KRAMI SALAMI
fast på avstånd.
//Mojje.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar