onsdag 11 november 2020

FEJK! FEJK!! FEJK!!!

 

MYCKET VILL HA MER.

eller

FEJK! FEJK!! FEJK!!!

 

Jag fick ett hastigt och oväntat besök av min yngsta dotter på Fars Dag. Å nog var det hastigt allt. GUD VA SNOPEN JAG BLEV!

Det blev ett Coronasäkert möte på parkeringen där hon överlämnade ett litet gulligt kuvert innan hon styrde kosan hemåt igen. Hon hade alltså åkt 5 mil från Örebro till Karlskoga för att överlämna Fars-Dags-presenten, GUUU VA GULLIGT!

Säkert levererat. Med Postnord vet man aldrig hur det gått.

Kuvertet innehöll nåt som man helst ska få 3 av, nämligen såna där Trisslotter. Å vilken tur… det var 3 lotter i kuvertet.

Glad i hågen började jag skrapa. Den första var en nit, den andra lotten hade 3 rutor med 30 x 2, alltså 60 totalt. Men den tredje var en rejäl höjdare… 3 rutor med 500. Totalt 560 kronor. WAOW!!!
Nu är det ju så att jag är som många andra, mycket vill ha mer. I mitt stilla sinn tänkte jag: Med den turen kan jag ju inte bara ge upp sådär. Jag åkte till ICA MAXI för att lösa in vinsten mot nya lotter.

Tydligen sker det inte alltför ofta att man vinner storkovan, för tjejen i ”kiosken” sa:

—Nämen vilken tur du har.

—Ja visst har jag.

—Vill du ha kontanter eller insatt på kontot?

—Nä, med min tur så det är lika bra att löpa linan fullt ut och ta nya lotter.

—Det gör du rätt i, hur många vill du ha?

—Ta för hela klabben.

—Vilka vill du ha?

—Ta dom som du vill ha, men ta bara såna som det är vinst på, sa jag hurtigt.

Leende plockade hon ihop lotter av alla sorter, stora och små, enkla och dubbla. Åsso fanns det såna med bilar på.

Väl hemma började jag skrapa och skrapa och skrapa. En del var det vinst på och andra var nitar.

En lott hade 3 TV-apparater. Men vad i hundan… JAG HAR JU REDAN FLERA TV-APPPARATER sa jag och rev sönder lotten. Dessutom var det några med en massa klöver på. Vad skulle jag med dom, jag som inte har några getter eller kaniner.


Nä nu skoja jag, riktigt så knäpp är inte jag.

Den här omgången blev vinstsumman 290 kronor.

Trots att det inte riktigt gått min väg utnämnde jag mej, som jag sett på TV att en annan gjort, nämligen till en säker segrare.

Nu gjorde jag om proceduren, fast nu åkte jag till COOP.

Väl hemma igen var det dags att skrapa, trots att jag hade träningsvärk i högerarmen.

Men ve och fasa, allt jag fick ihop denna gång var en


lott med ”bara” 30 kronor på.

Nu blev jag som den där trumpna ”Trumpen” och ropade:

FEJK! FEJK!! FEJK!!! och FUSK! FUSK!! FUSK!!! — JAG VILL HA OMSKRAP!!!DET ÄR JU JAG SOM ÄR DEN STORA VINNAREN!!!

 

Nä nu skoja jag igen. Jag är realist och kan se sanningen i vitögat. Jag har ju en trisslott med vinst som jag ska lösa in mot ytterligare en ny…

…Men inte än på länge, för jag tänker vara miljonär i många många år till.

”MAN FÅR LEVA PÅ HOPPET”… SA GRODAN.

HA DET GÔTT DÄR UTE OCH GÖR SOM GRODAN.

//Mojje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar