FAN VA TRÖTT MAN KAN BLI!
Jag är
utan bredbandsuppkoppling sedan 26 januari 2015.
Jag kan
inte sköta min ekonomi, hämta filer, läsa nyheter eller skicka och läsa
meddelanden.
Fan
anamma... det låter som att jag är beroende... Ja det är nog så?!
Felet har
pågått sedan Bredbandsbolaget övertog leveransen från Tele2.
Jag har
suttit i låååååånga telefonköer till supporten ett flertal gånger, ända upp
till 1½ timma. Så småningom har en i och för sig käck ungdom svarat.
Jag har
börjat samtalet med att hen inte ska ta mitt klagomål personligt eftersom det
är Bredbandsbolaget jag är sur på.
Jag har
sedan begärt att få bli kopplad till teknisk support.
Hen har
förklarat att hen först måste ha vissa uppgifter om vad felet består i och att
hen först ska försöka avhjälpa felet direkt. Om det inte lyckas ska hen skickar
en rapport till teknisk support.
Efter att
ha gått igenom samma procedur ett flertal gånger med olika hens utan att dom
löst problemet.
När jag,
efter flera resultatlösa telefonsamtal, propsat på att JAG vill snacka med
supporten. Om det inte går vill jag ta ett snack med chefen själv.
Då har
jag blivit satt i en ny telefonkö och dessutom få lyssna på nåt JÄVLA
TARMGNISSEL i över ½timma. Plötsligt övergår ”samtalet” till 3 pipsignaler
och... ja va tror du... JO, TOTAL TYSTNAD.
Nya
samtal, nya köer, nya hens, o.s.v...
Tillslut
kom jag ändå fram till supporten som lovade göra allt med högsta prioritet.
Därefter
har jag fått ett antal SMS. Bl.a. ett som meddelar att problemet är löst.
Vems
problem? Inte mitt i alla fall.
Ny
telefonkö, ny väntan, ny kundmottagare, samma upprabbling om mina problem,
samma löfte om snabb åtgärd.
VA TRÖTT
JAG BLIR!
Jag har
faktiskt även blivit uppringd av supporten två gånger och blivit informerad om
läget. Vilket läge… ryggläge hos teknikerna.
VA TRÖTT
JAG ÄR!
Jag
kanske också ska inta ryggläge?
Jag har
gjort vad jag kan inom husets fyra väggar. Jag har kopplat bort routern och har
ny fräsch kabel direkt från konvertern till min stationära dator. Dessutom har
jag en bärbar dator, också den kopplad med ny kabel.
Ingen dator
har kontakt med cybervärlden och jag är utestängd från omvärlden.
I senaste
samtalet svär dom sej inte fria men säjer att felet ”kan” ligga i fiberkabeln.
- Men hallå… alla grannar runtomkring har samma
fiberkabel som jag och hos dom funkar det.
Då säjer
dom att den konverter som jag fick installerad tillsammans med fiberkabeln kanske
gick sönder i samband med bytet till Bredbandsbolaget.
- Men så skicka hit nån som byter ut konvertern då!
- Det ligger utanför vårt ansvarsområde, men vi ska
naturligtvis hjälpa dej med att skicka en rapport till Karlskoga Stadsnät som
äger fiberkabeln och konvertern.
Har den
senaste veckan haft ett SEEEEEGT mobilt bredband till låns, inte ens det funkar
alltid som det ska!
Å inte
nog med det, jag har fått en faktura för tre månaders abonnemang som ska
betalas i förskott.
Inte fan
tänker jag betala för nått jag inte har kunnat utnyttja.
Å var är
vi nu då... JO PÅ RUTA ETT!
Som sagt
som var:
FAN VA TRÖTT MAN KAN BLI!!!
Det var mycket bättre förr… på Bells tid.
"Utan snus
i tre dagar försmäktar vi på den ö"
Så skrev Pippi Långstrump på meddelandet hon skickade iväg med flaskpost när hon tillsammans med Tommy och Annika blivit strandsatta på en öde ö. Å jag förstår henne fullt ut.
Så skrev Pippi Långstrump på meddelandet hon skickade iväg med flaskpost när hon tillsammans med Tommy och Annika blivit strandsatta på en öde ö. Å jag förstår henne fullt ut.
Och jag säjer:
Utan bredband i tre veckor försmäktar jag… ÖÖÖÖÖÖH!!!
/”Gnäbbergubben Mojje”.



Inga kommentarer:
Skicka en kommentar