torsdag 19 februari 2015

FRÅN DET ENA TILL DET ANDRA.




FAN VA TRÖTT MAN KAN BLI!

Jag är utan bredbandsuppkoppling sedan 26 januari 2015.
Jag kan inte sköta min ekonomi, hämta filer, läsa nyheter eller skicka och läsa meddelanden.
Fan anamma... det låter som att jag är beroende... Ja det är nog så?!

Felet har pågått sedan Bredbandsbolaget övertog leveransen från Tele2.
Jag har suttit i låååååånga telefonköer till supporten ett flertal gånger, ända upp till 1½ timma. Så småningom har en i och för sig käck ungdom svarat.
Jag har börjat samtalet med att hen inte ska ta mitt klagomål personligt eftersom det är Bredbandsbolaget jag är sur på.
Jag har sedan begärt att få bli kopplad till teknisk support.
Hen har förklarat att hen först måste ha vissa uppgifter om vad felet består i och att hen först ska försöka avhjälpa felet direkt. Om det inte lyckas ska hen skickar en rapport till teknisk support.
Efter att ha gått igenom samma procedur ett flertal gånger med olika hens utan att dom löst problemet.
När jag, efter flera resultatlösa telefonsamtal, propsat på att JAG vill snacka med supporten. Om det inte går vill jag ta ett snack med chefen själv.
Då har jag blivit satt i en ny telefonkö och dessutom få lyssna på nåt JÄVLA TARMGNISSEL i över ½timma. Plötsligt övergår ”samtalet” till 3 pipsignaler och... ja va tror du... JO, TOTAL TYSTNAD.

Nya samtal, nya köer, nya hens, o.s.v...
Tillslut kom jag ändå fram till supporten som lovade göra allt med högsta prioritet.
Därefter har jag fått ett antal SMS. Bl.a. ett som meddelar att problemet är löst.
Vems problem? Inte mitt i alla fall.
Ny telefonkö, ny väntan, ny kundmottagare, samma upprabbling om mina problem, samma löfte om snabb åtgärd.
VA TRÖTT JAG BLIR!
Jag har faktiskt även blivit uppringd av supporten två gånger och blivit informerad om läget. Vilket läge… ryggläge hos teknikerna.
VA TRÖTT JAG ÄR!
Jag kanske också ska inta ryggläge?

Jag har gjort vad jag kan inom husets fyra väggar. Jag har kopplat bort routern och har ny fräsch kabel direkt från konvertern till min stationära dator. Dessutom har jag en bärbar dator, också den kopplad med ny kabel.
Ingen dator har kontakt med cybervärlden och jag är utestängd från omvärlden.
I senaste samtalet svär dom sej inte fria men säjer att felet ”kan” ligga i fiberkabeln.
- Men hallå… alla grannar runtomkring har samma fiberkabel som jag och hos dom funkar det.
Då säjer dom att den konverter som jag fick installerad tillsammans med fiberkabeln kanske gick sönder i samband med bytet till Bredbandsbolaget.
- Men så skicka hit nån som byter ut konvertern då!
- Det ligger utanför vårt ansvarsområde, men vi ska naturligtvis hjälpa dej med att skicka en rapport till Karlskoga Stadsnät som äger fiberkabeln och konvertern.
Har den senaste veckan haft ett SEEEEEGT mobilt bredband till låns, inte ens det funkar alltid som det ska!

Å inte nog med det, jag har fått en faktura för tre månaders abonnemang som ska betalas i förskott.
Inte fan tänker jag betala för nått jag inte har kunnat utnyttja.
NÅN JÄVLA MÅTTA FÅR DET VARA PÅ ELÄNDET.

Å var är vi nu då... JO PÅ RUTA ETT!
Som sagt som var:
FAN VA TRÖTT MAN KAN BLI!!!
Det var mycket bättre förr… på Bells tid.

"Utan snus i tre dagar försmäktar vi på den ö"
Så skrev Pippi Långstrump på meddelandet hon skickade iväg med flaskpost när hon tillsammans med Tommy och Annika blivit strandsatta på en öde ö. Å jag förstår henne fullt ut.


Och jag säjer:
Utan bredband i tre veckor försmäktar jag… ÖÖÖÖÖÖH!!!

 /”Gnäbbergubben Mojje”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar