söndag 27 mars 2016

EN HÖGST OVANLIG PÅSKHELG.

Är det någon mer än jag som lagt märke till att denna påskhelg inte har varit sej riktigt lik? Åtminstone inte i Karlskogas sydvästra delar. Jag har varken sett raketer eller hört påsksmällare, jag har inte ens sett röken eller skenet från nån bengalisk eld. Det har helt enkelt varit tyst och stilla på himlapällen.


Kan det vara så att folk helt enkelt har fått nog av alla dessa sprängningar, självmordsbombare och inte vill bli påmind om alla terrordåd i världen?

Den som uppskattade det mest var ”Lillfjanten”, ja Theo menar jag.
Han och jag har kunnat ta pinkepromenaderna i lugn och ro. Sent på påskaftonskvällen tog vi en riktig långpromenad på ungefär 1½ timma, medan matte tittade på inspelningen av ”Let’s Dance”, ett program som jag inte är intresserad av överhuvudtaget.

Efter promenaden sov han lugnt och tryggt i soffan bredvid Husse.


I vanliga fall har han darrande krupit undan i nått hörn, gärna i klädkammaren mitt i huset där det inte finns något fönster. Tillslut har vi fått lyfta ut honom på gården när vi trott att det varit ett tillfälligt uppehåll mellan bombardemanget. Han har bara hunnit tömma halva blåsan innan eländet har börjat om på nytt.
Nu får vi hoppas, för djurens skull, att kommande typiska smällarehelger får vara lika lugna.



Sen får vi hoppas, för mänsklighetens skull, att alla JÄVLA KRIG och TERRORDÅD i världen upphör!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar